ראש השנה

"ראש השנה נועד להרים את מבטינו, להזכיר לנו לחלום. ולחלום על דברים גדולים – שלום, אהבה, צדק. למה לטרוח לחלום על פחות מזה? בחלומות גדולים, אנחנו מזכירים לעצמנו שהחיים באמת נחשבים. זו לא סתם שנה נוספת של עבודת פרך. זו שנה שבה אנחנו יכולים להשיג דברים גדולים. אנחנו מזכירים לעצמנו שאנחנו באמת רוצים שנה נוספת, הזדמנות נוספת לחתור לקראת שינוי. ראש השנה הוא היום שנועד לשאול את השאלה החשובה: בשביל מה אני חי? אם נדע בשביל מה אנחנו חיים וזאת תהיה מטרה חשובה – א-לוהים ייתן לנו חיים. אם אנחנו מבזבזים את החיים, אז... או שהוא ייתן לנו עוד קצת לבזבז, או שלא." הרב שאול רוזנבלט
ראש השנה המקראי מצוין בחודש ניסן. כתוב בספר שמות, י"ב, ב': "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם, רֹאשׁ חֳדָשִׁים:  רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם, לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה" –  בחודש זה יצאו בני ישראל ממצרים. אולם במהלך השנים נקבע ראש השנה בחודש תשרי וכבר במשנה, במסכת ראש השנה, פרק א', נאמר: "באחד בתשרי ראש השנה לשנים ולשמיטין וליובלות לנטיעה ולירקות".

בתורה א' תשרי לא נזכר כראש השנה אלא כיום תרועה, וכך נאמר בספר במדבר, כ"ט, א': "וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי [שביעי מחודש ניסן] בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם–כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ:  יוֹם תְּרוּעָה, יִהְיֶה לָכֶם". זהו יום המלכת האל, יום תרועה.

(מתוך אתר שיטים)

אתרים:

אתר ילדים בסיכוי

אתר קק"ל

אתר שיטים

פעילויות:

רעיונות ליצירה לראש השנה

פעילות לראש השנה- גילאי גן

פעילות לראש השנה- לכל גיל

מגוון פעילויות לראש השנה- לנוער

פעילות לראש השנה- יסודי עד חטיבת ביניים

פעילות לראש השנה- יסודי עד חטיבת ביניים

 

האם תרצו לראות עוד תכנים כאלו?
כןלא
TalPress פיתוח אתרים בוורדפרס

שלום אורח.ת!