ה-500 מאמר מאת נתן שירנסקי

מאמר מאת נתן שירנסקי על המתחולל בקמפוסים בארה"ב ובעולם.

נתן שרנסקי לשעבר יו"ר הסוכנות היהודית, חבר כנס ושר בישראל, ויו"ר בית הספר לשליחות ע"ש אדלסון אשר מכשיר את השליחים והשליחות לקראת היציאה לשליחות, פרסם לפני פחות מחודשיים מאמר על המתרחש בקמפוסים בארה"ב.

אנחנו שמחים להביא לכם.ן פה את תקציר המאמר בעברית, חלק מתפקיד השליחות הוא לחזק את הקהילות היהודיות ולתמוך בהן במאבקיהן במדינות היעד וזהו המאבק המתנהל עכשיו וחשוב שנכיר אותו.

להלן תקציר הכתבה:

הכתבה מתארת את המאבק המתגבר על זהות היהודית באוניברסיטאות האמריקאיות. לפני 20 שנה, נתן שירנסקי כבר הזהיר על כך שהמאבק העיקרי על עתיד היהודים האמריקאים יתנהל בקמפוסים, בעקבות התפשטות הלימודים לתרבות המזרח התיכון שמשדרים תעמולה אנטי-ציונית.

במהלך השנים האחרונות, אנטישמיות גלויה הפכה לגיטימית בקמפוסים רבים, כאשר מה שמוצג כ"אנטי-ציונות" מתגלה ככסות דקה לאנטישמיות גלויה. יהודים מואשמים בשליטה על הבנקים והתקשורת, נקראים לעזוב את הקמפוסים ומותקפים פיזית.

בתוך האווירה המרעילה הזו, 500 סטודנטים יהודים מאוניברסיטת קולומביה פרסמו מכתב שבו הם מצהירים כי לא יוכנעו על ידי השנאה, והם דוחים את ההתקפות על זהותם היהודית, ומכריזים שהציונות היא חלק מזהותם היהודית. המכתב מהווה נקודת מפנה במאבק, כאשר יהודים חוצים את הקו ומעזים להתבטא בגאווה תחת איומים, במקום להיות "אחד בפה-אחד בלב" המסתירים את דעותיהם האמיתיות.

מר שירנסקי מקווה שיותר ויותר סטודנטים יהודים יצטרפו למהלך זה ויפילו את המשטר האידאולוגי האנטישמי שהשתלט על האוניברסיטאות, כפי שקרה במהפכה נגד המשטר הקומוניסטי בברית המועצות בעבר (בתקופתו כאסיר ציון).

מוזמנים לקרוא את הכתבה המקורית באנגלית.

האם תרצו לראות עוד תכנים כאלו?
כןלא
TalPress פיתוח אתרים בוורדפרס

שלום אורח.ת!